Vrouwen en Alzheimer - Happy Womens Club

Vrouwen en Alzheimer ….

 

Dementia en de variant Alzheimer is een van de vele vervelende ziekten die je kan overkomen op latere leeftijd. Zelfs soms al vanaf je 50ste. Er blijken ook nog eens meer vrouwen te sterven aan Alzheimer dan aan borstkanker.
Beiden bieden geen leuke vooruitzichten.

Recent wetenschappelijk neurologisch onderzoek heeft uitgewezen dat door onze levensstijl aan te passen wij kunnen voorkomen om Alzheimer en Dementia te krijgen.

Alzheimer is de meest voorkomende ziekte uit de serie Dementie oftewel de “cognitieve disorders “. Dit uit zich in niet meer in staat zijn om helder te kunnen nadenken en de afname van het geheugen. De toegang tot de geheugendelen wordt geblokkeerd en die delen sterven af. 

Waardoor ontstaat dit? En wat kunnen we er aan doen?

Voornamelijk door onze levens stijl :

De hoge stress van deze tijd, 
de werkdruk 

de angst die voor van alles gecreëerd wordt.

En door het voedsel wat we eten.

En vaak ook gebrek aan genoeg beweging.

Roken

Te veel alcohol

Nu we dit weten kunnen we er dus ook voor zorgen dat we de kans op het krijgen van Alzheimer grotendeels verminderen.

 

 

Ik zal het uitleggen :

In onze hersencellen wordt een stofje, genaamd Amyloide aangemaakt. Dit stofje is bedoeld om onze hersenen te bescheren tegen giftige stoffen zoals suikers, koper, kwik, hetgeen uit grote vissen komt en nog allerlei andere giftstoffen. Dit Amyloïde is een eiwit (proteïne) en maakt zelf bij te veel werkzaamheden soms een teveel van een eiwitvariant, het Béta Amyloïd, aan. Deze is echter onoplosbaar. Deze eiwitten vormen tesamen een harde materie die tussen de hersencellen en zenuwen gaat zitten, waardoor er ook ontstekingen ontstaan. Dit alles zorgt voor blokkades en afbreuk van hersencellen. De steeds minder functionerende hersenen zorgen voor de voort schrijnende Alzheimer.
Normaliter vernieuwen de hersencellen zich ook regelmatig en weten ze de giftige stoffen af te voeren. Maar daar is goed voedsel voor nodig. Voedsel van groene groenten, vezelrijke producten, goede vetten zoals  coconut- en olijfolie, avocado’s, noten, wilde vissoorten, makreel, zalm, met een hoog Omega3 gehalte. Niet te veel vlees tenzij het vlees is van vee dat gras heeft kunnen eten. En geen wit brood, pasta, witte rijst , suiker en ander voedsel wat de insuline in ons lichaam omhoog laat schieten.
Probeer regelmatig blauwe bessen te eten, want die bevatten veel anti-oxidanten en die helpen weer om de hersenen gezond te houden.
Daarnaast is het belangrijk onze maag minstens 8-14 uur rust te geven, zodat het lichaam het voedsel goed kan verwerken en ook toxides en de afvalstoffen naar de vuilnisbelt kan brengen. Dit lukt vooral als er even geen nieuwe stoffen aan toe worden gevoegd, oftewel meer eten of snoepgoed. Verder is het aan te bevelen om 3 uur voor het slapen gaan niks meer te eten. En als we dan ook nog eens ruim anderhalve liter water drinken per dag, dan wordt ook onze vuilnisbelt vloeibaarder en verlaat ons lichaam.
Dus al met al kunnen we er zelf al het nodige aan doen.
 Ook worden er nu onderzoeken gedaan met mensen die Alzheimerklachten gingen vertonen en deze mensen kwamen van hun Alzheimer klachten af! Dus dat waren al fantastische resultaten. Het is dus mogelijk. Daardoor ontdekten de specialisten en weenschappelijke onderzoekers ook wat we kunnen doen om het te voorkomen.
Dat klinkt goed en het is ook waar!
Met nieuwe behandelingen blijken ze deze klachten geheel te kunnen op te lossen en de aangedane hersencellen weer gezond te kunnen krijgen. Deze mensen zijn weer aan het werk gegaan en weer gelukkig en in staat te genieten van het leven met hun familie. Deze ontwikkelingen zijn nog in de proefstadia maar wel zeer veel belovend.

Leven zonder te veel stress.

Een andere manier om Alzheimer te voorkomen is een leven leiden met zo min mogelijk stress. Zoals je wellicht al weet is stress heel slecht voor je lichaam en voor je geest, your body en mind. Stress maakt je vermoeid, je krijgt gebrek aan energie en uiteindelijk ziek.
Daarom is het van belang tijd te besteden aan vriendschappen, niet via je smartphone of Facebook, maar “Live”. Lach met elkaar, heb plezier. Knuffel je partner, je kinderen en je huisdier regelmatig! De feel-good hormonen die je dan krijgt zijn van enorm belang voor je welzijn. Alleen dit soort dopamines en toxicotines kunnen je stress hormonen neutraliseren.
 

Energie en ont-stressen is mijn passie. 
Ik noem deze Life Force Energy, onze bio-energie, onze levensbron en motor. 
En die motor moeten we onderhouden. 
En dat vergeten we vaak of we gunnen ons er geen tijd voor. Terwijl we wél de auto naar de garage brengen als er een lampje gaat branden. Idioot natuurlijk.

Pas als er meerdere lampjes bij onszelf gaan knipperen durven we te erkennen dat we te ver zijn gegaan. Te lang zijn blijven doorgaan.

Dus om later Alzheimer buiten de deur te houden, moeten we nu zorgen dat ons energie niveau op peil is en in balans blijft.

Ik heb meerdere boekjes geschreven om duidelijk te maken hoe simpel je je lichaam stress bestendiger en gezonder kunt maken .  

Dit e-book geeft 20 Tips om meer energie te creëren in je dagelijkse leven en tegelijkertijd je stress te verminderen.

 Deel 2 in deze serie is een hele serie snelle en super eenvoudige video tips om dagelijks in enkele minuten je lichaam en geest stress bestendig te krijgen en tegelijkertijd je gezondheid flink te boosten, zodat je superfit de dag in kunt gaan.

Lees HIER meer over de video serie en de Life Force Energy 

Of klik op de link hiernaast  en vraag het aan en ontvang goede praktische tips. 
Het kan de juiste stap brengen naar een leven zonder ziekten.

Geniet van je leven zonder stress!

Mercedes Choufoer  www.rebuildyourenergy.com   www.followmercedes.com

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GDPR Consent

Edit your consent settings or view privacy policy.

Privacy policy
Scroll naar top